NUTRISI ASAS SHAKLEE : NAK KULIT CANTIK DAN GEBU

SET KULIT CANTIK DAN BEBAS JERAWAT


if parut byk mencanang2 kt muke tu mmg stress gler kn lg2 la kalo yg xbiase de jrwat kt muke
stress kmain la..nk riview 1 produk ni bgus sgt, 1st trial consume xrase pape sgt..

tp bile applied kt muke rase muke tegang gler ditambh plak dgn ekstrak biji anggur rase mcm muda smcam je muke haku ni..hahaa prasann..

paki tiap2 mlm b4 nk tdo ler..bile org tnye pkai pe? 


PRODUK UNTUK KULIT CANTIK

1. Vitamin E
Ekstrak biji anggur mengandungi pelbagai khasiat kesihatan iaitu protien, lipid, karbohidrat dan polifenol




Kuasa antioksidan polifenol adalah 20 kali lebih baik dari vit E dan50 kali lebih baik daripada vitamin C  dlm erti kata lain minyak biji anggur ni amat berkesan mengatasi masalah kanser serta amat baik utk awet muda dan utk memelihara kecantikan  dan yg best grape seed extract terbukti berkesan menguatkan sistem imun badan, menurunkan paras kolestrol, menghalang pembentukan darah beku, melegakan masalah berpunca daripada urat timbul 

Melambatkan penuaan

Salah satu phenol yang ditemui dalam biji anggur ialah OPC (oligomeric Proanthi Cyanidin) ni lebih tulen berbanding kumpulan fitonutrien yg lain). OPC ni memelihara tubuh dari penuaan sebelum masanya..OPC juga terikat dengan kolagen. Senang cerita, procyanidin ini juga membantu kulit lebih elastik, membuatkan seseorang nampak muda secara semulajadi.

Vitamin E plak adalah vitamin antioksidan. Penting untuk menjaga sel-sel agar tidak dirosakkan oleh radikal bebas. Kita memang tak nampak radikal bebas ni. Tapi kalau kita selalu terdedah kepada pencemaran, asap kenderaan, asap rokok maka kt situ la badan kita akan diserang radikal bebas. Sel-sel yang diserang radikal bebas ni akan menjadi tua dengan lebih cepat. Tu yang timbul istilah penuaan sebelum tiba masa sepatutnya. 


2. VITAMIN C

Vitamin c ni adalah utk KUNYAH ye tapi xbermakna hanya sesuai untuk kanak-kanak sahaja. Tapi boleh dimakan oleh orang dewasa bergantung kepada dos-dos tertentu. 


  • Vitamin C juga dikenali sebagai asid askorbik, iaitu merupakan sejenis vitamin larut air. Ini bermakna ia tidak boleh disimpan oleh badan manusia dan perlu sentiasa diambil bagi mengekalkan fungsi tubuh pada tahap optimum. 

  • Vitamin C adalah vitamin yang paling tak stabil berbanding semua jenis vitamin dan sangat sensitif pada oksigen (mudah teroksida). Ini bermakna Vitamin C akan lenyap apabila didedahkan pada cahaya ataupun udara.


Fungsi  vitamin C 



  • Mengekalkan tahap kolagen dalam tubuh manusia
  • Mengekalkan kulit supaya nampak anjal dan muda jelita
  • Menjadi tisu penghubung dalam kulit, ligamen dan tulang
  • Membantu dalam penyembuhan luka 
  • Menghalang jangkitan penyakit 
  • Membantu mengatasi stress



3 VITAMIN B COMPLEKS













No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...